فهرست مطالب

بیایید از فیلم ویدئویی استفاده کنیم تا آموزش را دوباره اختراع کنیم.

سلمان خان یک آمریکایی بنگلادشی تبار است. او که فارغ‌التحصیل «ام ای تی» است تا چند سال پیش مشاور یک شرکت بازرگانی بود. تا اینکه چند ویدئو مربوط به آموزش ریاضی را برای اقوامش به اشتراک گذاشت‌ و با استقبال آنها مواجه شد.

سلمان خان از آن به بعد تعداد ویدئو‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند؛ فیلم های آموزشی در زمینه‌ی آموزش ریاضی و دروس دیگر. دانش‌آموزان بومی و غیر بومی هم از این فیلم‌ها استقبال بی‌نظیری به عمل می‌آورند . این بازخوردهای مثبت سلمان خان را تشویق می‌کند تا به منظور توسعه‌ی ویدئوی‌های آموزشی ، آکادمی سلمان را تشکیل دهد.

سلمان خان می‌گوید کسانی که از ویدئوهای آموزشی استفاده می‌کنند این مزیت را دارند که با میل خود پخش ویدئو را متوقف کنند

او می‌گوید کسانی که از این فیلم های آموزشی استفاده می‌کنند این مزیت را دارند که با میل خود پخش ویدئو را متوقف کنند ، دو یا چند بار مرور کنند و یا هر قسمت دشوار را چندین بار مشاهده کنند. این شیوه‌ی یادگیری ، علاوه بر دانش‌آموزان فعلی ، برای کسانی که برخی از آموزش‌های قبل از دانشگاه را فراموش کرده‌اند ، بچه‌هایی که روزها کار می‌کنند و فقط شب‌ها فرصتی برای یادگیری دارند و البته کسانی که غیرحضوری تحصیل می‌کنند ، بسیار مفید است.

سلمان خان بر این عقیده است که در شیوه‌ی سنتی ، معلم برای همه با یک سرعت تدریس می‌کند و از آنجا که سرعت یادگیری افراد مختلف یکسان نیست ،طبعاً عده‌ای درس را فرا نمی‌گیرند . اما در روش سلمان خان اختلافات فردی مانع یادگیری نیست چرا که هر کس با سرعت خودش یاد می‌گیرد.

پاسخ معلمان هم جالب است ‌. آنها می‌گویند که با استفاده از این ویدئوها تدریس ما خیلی بهتر شده است . چرا که شاگردان درس‌ها را در منزل و به کمک ویدئو می‌آموزند و در کلاس تمرین و تکلیف آن درس را با کمک معلم و فراگیران دیگر حل می‌کنند ؛ یعنی کلاس معکوس‌«flipped – classroom»‌. حالا کم‌کم آن دانش‌آموزانی که فکر می‌کردیم ضعیف هستند ، بااستعداد به نظر می‌رسند.

امروزه تعداد ویدئو‌ها خیلی بیشتر شده است. به علاوه با استفاده از نرم‌افزار های مخصوص ، معلم و خود دانش‌آموزان در هنگام مشاهده و کار با ویدئوها می‌توانند میزان پیشرفت یادگیری در هر فرد را بدانند.

منبع : تد

نویسنده :

سئو و ویراستاری :

زیبا عامریان هستم فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر و متخصص سئو و بازاریابی محتوا. در تیم اجرایی هم‌رویش مدیریت واحد محتوا رو به عهده دارم و امیدوارم که تونسته باشم تاثیر خوبی روی سئو و کیفیت خوانش محتوای هم‌رویش بگذارم.

زیبا عامریان هستم فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر و متخصص سئو و بازاریابی محتوا. در تیم اجرایی هم‌رویش مدیریت واحد محتوا رو به عهده دارم و امیدوارم که تونسته باشم تاثیر خوبی روی سئو و کیفیت خوانش محتوای هم‌رویش بگذارم.

1 دیدگاه برای “بیایید نظام آموزشی را از نو اختراع کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

مطالب مرتبط

دسته بندی مطالب

دوره-رایگان-یادگیری-ماشین-کتاب-یادگیری-ماشین-ژرون-Aurelien-Geron-هم-رویش
یادگیری ماشین رایگان ــ تندخوانی کتاب جرون